Obiectivul principal al lecţiei „Temperamentul” este acela de a familiariza elevii cu noţiunea de: temperament. La finalul acestei lecţii elevii sunt capabili să:
- definească tipologiile temperamentale;
- clasifice tipurile de temperament;
- identifice diferenţele dintre tipurile de temperament;
- să-şi explice propriul temperament având la baza cunoştinţele acumulate.
Un alt obiectiv îl reprezintă creşterea nivelului de empatie al elevilor.
Metode de transmitere a conţinutului lecţiei utilizate în expunerea în clasă (50 minute).
Pentru ca lecţia să devină interactivă metodele utilizate vor fi următoarele:
- Comunicarea orală vizuală – expunerea pe suport powert point a imaginilor tipurilor de temperament – picnic, astenic, schizotim, atletic şi displastic.
Elevii vor trebui să identifice pe baza fotografiilor expuse tipurile de temperament. (timp alocat 15 minute). → s-a urmărit atingerea primelor două obiective, menţionate prin utilizarea imaginilor unor persoane publice cunoscute.
- Metode de predare de acţiune simulată – pentru cea de-a doua clasificare a tipurilor temperamentale se va prezenta elevilor pe scurt caracteristicile fiecărui tip, iar apoi pe baza de voluntariat, patru elevi vor trebui sa imite cele patru temperamente (coleric, sangvinic, flegmatic, melancolic), iar ceilalţi să le identifice. (timp alocat 20 minute). → s-a urmărit înţelegerea diferenţelor dintre tipurile de temperament prin joc, precum şi înţelegerea propriului temperament.
- 10 minute pentru clarificarea nelămuririlor conceptelor prezentante în lecţie;
- Timp alocat concluzionări 5 minute.
Modalităţii de evaluare Elevii vor avea ca temă de alcătuit un eseu argumentat, pe baza cunoştinţelor acumulate cu tema "Caracteristici temperamentale ale unei persoane apropiate".
Barem: 7 puncte + 3 puncte din oficiu. În elaborarea eseului se va urmări atingerea următoarelor puncte:
1. Succintă prezentare a temperamentului - 2 puncte;
2. Analiza efectelor temperamentului persoanei caracterizate într-o anumită situaţie – 2 puncte;
3. Apreciere personală cu privire la caracteristicile temperamentale ale persoanei analizate (aspecte pozitive şi negative) – 3 puncte.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu