marți, 10 ianuarie 2012

Obiectivele si metodele folosite în predarea lecţiei "Caracterul"

Obiectivul principal al lecţiei „Caracterulul” este acela de a familiariza elevii cu noţiunea de caracter. La finalul acestei lecţii elevii vor fi capabili să:

·        explice modul de formare al caracterului,
·       explice structura caracterului,
·        definească componentele atitudinii,
·        caracterizeze sistemul de valori


Metode de transmitere a conţinutului lecţiei utilizate în expunerea în clasă (50 minute).
Pentru atingerea obiectivelor mai sus menţionate şi pentru ca lecţia să devină interactivă metodele utilizate vor fi următoarele:
  • Comunicarea orală vizuală – expunerea pe suport powert point a celor mai importante idei din conţinutul lecţiei, urmată de prezentare vizând interacţiunea cu elevii. (25 minute); Înainte de prezentarea conţinutului lecţiei vor fi implicaţi în discuţie elevii, pentru a-şi spune părerea cu privire la formarea caracterului: „Cum credeţi că se formează caracterul?” (se va urmări atingerea primului si celui de-al doilea obiectiv) „Ce sunt atitudinile?” (se va urmări atingerea celui de-al treilea obiectiv) „Ce este un sistem de valori?” (se va urmări atingere ultimului obiectiv)  „Putem spune ca fiecare om are un sistem de valori?” (se va urmări atingere ultimului obiectiv). După ascultarea părerilor elevilor se va prezenta conceptul (cu accentul pus pe enunţurile corecte făcute de elevi);
  • 10 minute pentru întrebări şi alte clarificări;
  • 15 minute pentru ca elevii să concluzioneze aspectele importante pe care le-au retinut din conţinutul lecţiei.


Modalităţii de evaluare a elevilor după predarea lecţiei „Caracterul”. Elevii vor realiza un eseu în care vor prezenta un model pe care îl admiră (actor, cântăreţ, persoană apropiată, etc) punând accent pe structura caracterului acestuia.
Barem: 7 puncte + 3 puncte din oficiu. În elaborarea eseului se va urmări atingerea următoarelor puncte:
1.    Succintă prezentare a conceptelor - 2 puncte;
2.  Identificarea componentelor caracterului modelului selectat pornind de la conceptele teoretice – 2 puncte;
3.  Apreciere personală cu privire la caracterul modelului selectat (trăsăturile care impresionează) – 3 puncte.

    Niciun comentariu:

    Trimiteți un comentariu