Obiective
Obiectivul principal al lecţiei „Aptitudinile” este acela de a familiariza elevii cu noţiunea de: aptitudini. La finalul acestei lecţii elevii sunt capabili să:
· defininească aptitudinile,
· caracterizeze aptitudinile,
· clasifice aptitudinile,
· explice influenţa mediului sau a eredităţii asupra aptitudinilor.
Un alt obiectiv îl reprezintă creşterea nivelului de empatie al elevilor.
Metode de transmitere a conţinutului lecţiei utilizate în expunerea în clasă. (50 minute)
Pentru ca lecţia să devină interactivă metodele utilizate vor fi următoarele:
- Metode de comunicare orală explicative – explicaţia. Pentru început vom defini termenul de aptitudine şi îl vom caracteriza utilizând informaţiile prezentate în manual. (timp alocat 15 minute) → se va urmări atingerea primelor trei obiective
- Metode de comunicare orală conversative – discuţia colectivă va fi pasul doi în expunerea lecţiei. Elevii vor fi provocaţi să-şi spună părerea în ceea ce priveşte influenţa mediului sau a eredităţii asupra aptitudinilor. Întrebarea de deschidere este: „Credeţi că ereditatea influenţează formarea aptitudinilor?” „Dar mediul în care o persoană se dezvoltă, influenţează aptitudinile?”, „În ce fel influenţează?” „Influenţează într-o măsură mai mare ereditatea sau mediul?” (timp alocat 20 minute)→ se va urmări înţelegerea influenţei mediului sau a eredităţii asupra formării aptitudinilor
- Cele doua metode vor fi completate de Comunicarea orală vizuală – expunerea pe. suport powert point a informaţiilor esenţiale din lecţie;
- 10 minute alocate întrebărilor si eventualelor clarificări asupra temei;
- Concluzionarea informaţiilor prezentate pe parcursul lecţiei. (timp alocat 5 minute).
Modalităţii de evaluare a elevilor după predarea lecţiei „Aptitudinile”. Elevii vor trebui să facă o lucrare cu tema „Influenţa eredităţii sau a mediului în formarea aptitudinilor” în care vor argumenta una dintre poziţiile prezentate în lecţie.
Barem: 7 puncte + 3 puncte din oficiu. În elaborarea eseului se va urmări atingerea următoarelor puncte:
1. Succintă prezentare a conceptelor -2 puncte;
2. Influenţa comparativă a celor doi factori asupra formării aptitudinilor – 2 puncte;
3. Apreciere personală cu privire la influenţa unuia dintre cei doi factori (ereditate sau mediu) în formarea caracterului unei persoane cunoscute – 3 puncte.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu