marți, 10 ianuarie 2012

Obiectivele si metodele folosite în predarea lecţiei "Aptitudinile"

Obiective
        Obiectivul principal al lecţiei „Aptitudinile” este acela de a familiariza elevii cu noţiunea de: aptitudini. La finalul acestei lecţii elevii sunt capabili să:
·         defininească aptitudinile,
·         caracterizeze aptitudinile,
·         clasifice aptitudinile,
·        explice influenţa mediului sau a eredităţii asupra aptitudinilor.
Un alt obiectiv îl reprezintă creşterea nivelului de empatie al elevilor.

Metode de transmitere a conţinutului lecţiei utilizate în expunerea în clasă. (50 minute)
Pentru ca lecţia să devină interactivă metodele utilizate vor fi următoarele:
  • Metode de comunicare orală explicative – explicaţia. Pentru început vom defini termenul de aptitudine şi îl vom caracteriza utilizând informaţiile prezentate în manual. (timp alocat 15 minute) → se va urmări atingerea primelor trei obiective
  • Metode de comunicare orală conversative – discuţia colectivă va fi pasul doi în expunerea lecţiei. Elevii vor fi provocaţi să-şi spună părerea în ceea ce priveşte influenţa mediului sau a eredităţii asupra aptitudinilor. Întrebarea de deschidere este: „Credeţi că ereditatea influenţează formarea aptitudinilor?” „Dar  mediul în care o persoană se dezvoltă, influenţează aptitudinile?”,  „În ce fel influenţează?” „Influenţează într-o măsură mai mare ereditatea sau mediul?” (timp alocat 20 minute)→ se va urmări înţelegerea influenţei mediului sau a eredităţii asupra formării aptitudinilor
  • Cele doua metode vor fi completate de Comunicarea orală vizuală – expunerea pe. suport powert point a informaţiilor esenţiale din lecţie;
  • 10 minute alocate întrebărilor si eventualelor clarificări asupra temei;
  • Concluzionarea informaţiilor prezentate pe parcursul lecţiei. (timp alocat 5 minute).


Modalităţii de evaluare a elevilor după predarea lecţiei „Aptitudinile”. Elevii vor trebui să facă o lucrare cu tema „Influenţa eredităţii sau a mediului în formarea aptitudinilor” în care vor argumenta una dintre poziţiile prezentate în lecţie.
Barem: 7 puncte + 3 puncte din oficiu. În elaborarea eseului se va urmări atingerea următoarelor puncte:
1.    Succintă prezentare a conceptelor -2 puncte; 
2.    Influenţa comparativă a celor doi factori asupra formării aptitudinilor – 2 puncte;
3.   Apreciere personală cu privire la influenţa unuia dintre cei doi factori (ereditate sau mediu) în formarea caracterului unei persoane cunoscute – 3 puncte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu