marți, 8 noiembrie 2011

Paradigma interpretativ-simbolică

Procesul de învăţare face parte din noi. Învăţăm lucruri noi încă din primii ani de viaţă, mai întâi ajutaţi de familie şi apropiaţi, apoi sub îndrumarea unui învăţător/profesor. Modalitatea de abordare a învăţătorului/profesorului ne face să ne dorim să ştim mai mult sau, dimpotrivă, să respingem informaţia oferită. Care ar fi cea ai buna modalitate de abordare? În opinia noastră paradigma interpretativ-simbolică este modelul care ar trebui folosit pentru a obţine rezultate cât mai bune. De ce paradigma interpretativ-simbolică? Pentru că în acest model rolul central îl are elevul şi nevoile sale, pentru că elevul este îndrumat de dascălul său în cunoaştere în funcţie de înclinaţiile pe care le are, pentru că accentul cade pe competenţele şi creativitatea elevului şi nu în ultimul rând, pentru că elevul are nevoie să relaţioneze cu ceilalţi pentru a schimba idei, impresii, păreri.



Paradigmă:

  •  model, pildă, învăţătură;
  • totalitate a formelor flexionare  ale unui  cuvânt. Tablou al formelor unui cuvânt dat ca model pentru flexiunea unei părţi de vorbire sau a unei clase din cadrul unei părţi de vorbire.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu